PRESSEMEDDELELSE - Næstved Fjernvarme tilbyder nu en vedligeholdelsesaftale på gasfyr.

22. juni 2023

PRESSEMEDDELELSE

Næstved Fjernvarme tilbyder nu en vedligeholdelsesaftale på gasfyr.

Næstved Fjernvarme har netop modtaget de sidste myndighedsgodkendelser, og kan nu tilbyde borgerne, i områder der er udlagt til fjernvarme i Næstved by, en vedligeholdelsesaftale på deres gasfyr.

For 125 kr. om måneden holder Næstved Fjernvarme hånden under borgernes gasfyr, hvis det skulle gå i stykker inden ejendommen kan tilsluttes fjernvarmenettet. Det fungerer i princippet som en forsikring. Det er hensigten at ordningen skal skabe tryghed for borgerne, så de ikke skal lave en stor investering i udskiftning af deres gasfyr kort tid før det er muligt at tilslutte sig fjernvarmenettet.

I starten af august måned vil alle husstande, der tilbydes fjernvarme i perioden 2024 til 2028, blive tilbudt en vedligeholdelsesaftale.

”Vi er rigtig glade for, at vi nu får muligheden for at tilbyde vores fremtidige fjernvarmekunder en vedligeholdelsesordning på deres gasfyr, således vi kan skabe tryghed for kundernes fremtidige varmeforsyning. Mig bekendt er vi det første fjernvarmeselskab i Danmark, der tilbyder denne ordning”, udtaler bestyrelsesformand Kristoffer Petersen

Beskrivelsen af vedligeholdelsesordningens indhold fremgår af vores hjemmeside på dette link: https://www.naestvedfjernvarme.dk/vedligeholdelsesaftale-for-gasfyr/beskrivelse-af-vedligeholdelsesaftale-for-gasfyr-ved-konvertering-til-fjernvarme/

Man kan indgå aftalen pr. 1. august 2023.