PRESSEMEDDELELSE - Næstved Fjernvarme introducerer ny betalingsmodel.

25. oktober 2023

Tidsfristen for tilmelding til fjernvarme i Appenæs-området forlænges med 1 måned.

”Vi må erkende, at vores betalingsmodel for tilmelding til fjernvarme ikke har ramt helt plet og lytter os til at nogle kunder ønsker en mere lempelig betalingsmodel. Bestyrelsen ved Næstved Fjernvarme har derfor besluttet at indføre en 3. betalingsmodel, hvor kunderne kan tilslutte sig fjernvarmen for 35.000 kr. og derudover betale et mindre månedligt beløb på 288 kr. i tillæg til varmeprisen i 20 år. Det er et supplement til de betalingsordninger der findes og som fortsætter uændret.” udtaler bestyrelsesformand Kristoffer Petersen.

”Det ligger Næstved Fjernvarme meget på sinde at borgerne i Næstved by tilbydes et godt konkurrencedygtigt alternativ til fossil opvarmning af deres bolig, så myndighedernes målsætning om CO2-reduktion kan realiseres. Med dette tiltag håber vi, at borgerne i højere grad vil vælge fjernvarme, så vi sammen kan imødegå klimakrisens frygtelige konsekvenser” fortsætter Kristoffer Petersen.

Som konsekvens af denne ændring forlænger vi tidsfristen for tilmelding i Appenæs-området med 1 måned til den 30. november 2023. Vi udsender snarest brev til områdets beboere om denne ændring. Kunder der allerede har underskrevet fjernvarmekontrakt kan ændre denne hvis de ønsker at benytte den nye betalingsmodel.

Vores samlede betalings-modeller fremgår af skemaet - Model 2 er den nye:

Yderligere information: Kontakt Kristoffer Petersen på 6080 9125