Kundernes egne historier

 

Sandra var ved at gå glip af et godt tilbud

For nylig tilbød vi Sandra fra Næstved, at hun kunne udskifte naturgas med fjernvarme – og helt ærligt, så syntes Sandra det lød totalt uinteressant.

Hun var lige ved at gå glip af et rigtig godt tilbud – men så fortalte vi hende om alt det, hun ikke vidste om fjernvarme.

Efter sommerferien har Sandra derfor BÅDE fjernvarme OG et nyt bryggers. De to ting hænger sammen.

Ved at skifte til fjernvarme sparer Sandra penge til et nyt naturgasfyr, og hun får mere plads i bryggerset, så hun endelig kan indrette det, som hun vil.

Fordi Sandra bor i området ved Grimstrupvej, som ikke har haft mulighed for fjernvarme før i år, bliver hun tilsluttet fjernvarmen gratis – og sparer dermed 26.550 kr.

I dag glæder Sandra sig til at få fjernvarme og et nyt bryggers:

"Rent økonomisk sparer jeg at købe et nyt naturgasfyr til 30.000 kroner ved at skifte til fjernvarme. Jeg låner i stedet en varmeenhed af Næstved Fjernvarme.

Pladsmæssigt giver fjernvarmen mig helt nye muligheder for at indrette mit bryggers.

Det nye varmeanlæg er mindre end mit gamle fyr, og der kan flyttes nogle irriterende rør. Så jeg skal endelig have lavet mit bryggers rigtig lækkert og får plads til et ekstra skab", fortæller Sandra.

Det er i løbet af i år, at Sandra og hendes mange genboer i området ved Grimstrupvej får mulighed for at skifte til fjernvarme.

Næste år tilbyder vi fjernvarme for første gang til beboerne i området ved Åderupvej, Svendborgvej, Odensevej med flere.

Bor du i området, hører du fra os i din postkasse inden længe.

 

Helene skiftede sit gasfyr ud og fik sin egen varmemester

Jo, man kan godt have en varmemester, selvom man bor i eget hus.

Det har Helene lige fået ☺

Efter et godt råd fra sin VVS’er valgte hun at ændre sit fjernvarmeabonnement hos os til et model A-abonnement.

Det er den ordning vi kalder varmemesterordningen, fordi Helene fremover overlader al service, vedligehold og reparation af sit fjernvarmeanlæg til os.

Helenes VVS’er fortalte hende, at det er den billigste løsning, og han har ret.

For 2.735 kroner om året overtager Næstved Fjernvarme funktionen som varmemester og sørger for, at alt er i orden med Helenes varme.

Hun skulle ikke engang bruge penge på at købe sit nye fjernvarmanlæg, for det lejer hun af os. Prisen for at leje anlægget er med i de 2.735 kr., hun betaler om året.

Det nye fjernvarmeanlæg giver varme i radiatorer og varmt vand i hanerne via den indbyggede brugsvandsveksler.

På billedet ser du Helenes nye varmeanlæg samt Helene og montør Ian fra VVS-firmaet Poul Sejr Nielsen A/S, som udfører varmemesterordningerne for os.

Vi ønsker Helene tillykke med det nye fjernvarmeanlæg.

Jesper fik besøg da røret dryppede

Røret drypper - nu ryger hele ferieopsparingen 😖

Sådan tænkte Jesper Hansen fra Langdyssen i Næstved forleden.

Et par timer efter, at han i tankerne havde vinket farvel til ferieopsparingen og goddag til en dyr VVS-regning var Jesper glad igen.

Så glad, at han satte sig ned og skrev en skøn takke-mail til Næstved Fjernvarme, for det var nemlig os, reparerede det lækkende rør uden det kostede Jesper noget:

”Hej

Jeg ringede i dag kl. 10 vedrørende en utæthed i et rør.

Jeg vil gerne have lov til at sige tak for en meget fin service og behandling.

Fra jeg ringede og talte med en medarbejder, og til servicemanden havde været her, gik der kun et par timer og alt var ordnet.

Jeg skulle endda slet ikke betale noget for besøget, for det viste sig, at jeg i forvejen har et abonnement hos jer, som inkluderer alle reparationer.

I aner ikke, hvor meget det betød for mig – når jeg ikke selv kan ordne den slags - at I fik løst problemet så hurtigt og uden udgift for mig.

Også lige så stor tak for den fine behandling, jeg føler, jeg har fået.

Der blev lyttet til mit problem og til trods for, at jeg ikke aner noget om VVS, blev det taget seriøst og der blev bestilt reparatør.

En yderst behagelig og kompetent reparatør fik ordnet situationen, tjekkede at alt fungerer og meget informativt forklarede hvordan tingene hænger sammen.

Hurtig færdig og alt i skønneste orden.

Det er, for en uvidende som jeg selv, meget betryggende at vide, at der er kompetente folk, som er klar, når problemer som disse opstår og jeg må sige, at servicen har været helt i top.

Så mange tak for det.

Mvh.

Jesper Hansen”